Klubben

Rasklubben Chinese Crested Club (CCC) för chinese crested dog (CCD) bildades 1991. CCC är en ideell förening för ägare, uppfödare och alla rasintresserade. Rasklubbens verksamhet regleras i CCC:s Stadgar.

CCC är en del av Svenska Kennelklubben (SKK) och vår specialklubb är Svenska Dvärghundklubben (SDHK).

CCC utgörs av våra medlemmar och vi som arbetar i styrelsen strävar efter att uppfylla våra medlemmars behov och önskningar. Du kommer lättast i kontakt med oss via e-post till chinesecrested@ccclub.se.

Läs mer om medlemskap i rasklubben Här.

På den här hemsidan hittar du olika tjänster som rasklubben erbjuder såväl medlemmar som intresserade. Här finns information som riktar sig särskilt till valpköpare, uppfödare och hanhundsägare och till den som ägnar sig åt utställning och utövare av andra hundsporter. Dessutom erbjuder vissa företag särskilda rabatter till våra medlemmar. Här finns något för alla som bryr sig om vår underbara ras!

Chinese Crested Club Sverige på Facebook

Vi publicerar senaste nytt på Facebook och där finns även en kontaktfunktion för att snabbt nå oss via messenger för korta frågor. Mer officiella förfrågningar ska dock gå via e-post till chinesecrested@ccclub.se